Digi-Terras.
Vandaag gaan we in onze wekelijkse ICT blog van Digi-Terras eens een kijkje nemen in de bedrijfscultuur van onze telefoonaanbieders met de daaraan gekoppelde abonnementen. Meestal als men (consument) een andere telefoon moet hebben met een juiste abonnement voor de persoon in kwestie is het altijd of men verstrikt raakt in de vele aanbiedingen met de daaraan gestelde haken en ogen, en dan bedoel ik of je niet aan een te groot abonnement wordt gekoppeld want dat is tenslotte het meest lucratieve voor de aanbieder, en daar worden tenslotte onze telecom aanbieders over betaald. (Hoe groter de telefoon/internet bundel des te lucratiever voor de aanbieder).
Maar goed, het was dit keer goed raak voor alle telecom aanbieders waaronder KPN, T-Mobile, Tele2, Vodafone, want ACM had flinke boetes opgelegt aan deze telecom bedrijven vanwegen onjuiste informatie op hun websites omtrent de telefoonabonnementen, want de consumenten hadden geklaagd over onverwachte kosten en hoge rekeningen.
Wat betreft de boetes was T-mobile de koploper met 3.9 miljoen, met op de 2e plaats KPN met 3.4 miljoen, en daarop volgend op de 3e plaats Vodafone met 3.1. miljoen, en tenslote de hekkensluiter Tele2 met 2.7. miljoen.
Met deze volledige informatie vraag ik mij eigen altijd af, het is rechtvaardig dat deze telecom reuzen worden beboet maar wat schiet de consument hier nou eigenlijk mee op, de telecom bedrijven worden geschikt voor een bedrag maar wie weet wordt er wel veel meer verdiend dan de bovengenoemde bedragen, en de ACM wordt in stand gehouden door de boetes, maar de consument heeft weer als derde partij het nakijken en zit weer met de problemen want die zullen wel weer nul op rekest krijgen. (wekelijks te zien in progamma van kassa)
In deze wekelijkse ICT blog van Digi-Terras wil ik nog maar eens benadrukken dat het allemaal leuk en aardig is om bedrijven aan te trekken en de economie te stimuleren (Mark Rutte), maar als je als bedrijf alleen maar bezig bent om consumenten te misleiden en op te lichten is het zakelijk klimaat natuurlijk aardig verziekt in Nederland en kan je ook niet meer van een gezonde bedrijfscultuur praaten. Een goed voorbeeld hiervan zijn de vele turbo faillisementen die plaatsvinden en worden uitgevoerd door mensen die misbruik maken van de mazen van de wet en dan ook nog hiermee weg komen met als gevolg veel gedupeerden.
Dit was het weer voor de wekelijkse ICT blog van Digi-Terras, en de volgende keer gaan we het weer over uiteenlopende ICT zaken hebben die voor iedereen belangrijk kan zijn.
Mvg,
Digi-Terras Team,
Marcello. Windows & Android.
John. Windows & Linux.
Walther. P.R. - Public Relations.