In het bericht over de verhuizing van locaties naar de gids vertelden we dat elke locatie zijn eigen pagina krijgt. In de gids worden deze pagina’s ondergebracht in een nieuwe categorie: ‘locaties’. Zo zijn ze nog wel makkelijk als locatie terug te vinden terwijl ze profiteren van alle mogelijkheden die een pagina heeft.
Inmiddels is deze migratie achter de rug en is het tijd om het één en ander nog even op te helderen.
Hoe komt het dat er ineens dubbele pagina’s op mijn platform staan?
We hebben van locaties een pagina gemaakt. Het kan zijn dat er al een pagina was met de naam van de locatie, dan is deze dubbel en kan je er één van verwijderen. Tip: behoudt de pagina die het meest compleet is. Vaak is dat de pagina die al bestond. Zorg wel dat hier 'deze pagina heeft een fysieke locatie' "aanstaat".
Gebruik je de sociale kaart beheermodule? Dan controleert het systeem automatisch dubbele vermeldingen en krijg je daarvan een mailtje.
Als ik bij een activiteit de plaats aangeef waar deze plaatsvindt, uit welke pagina's kan ik dan kiezen?
Als je bij 'Adres of locatie' gaat typen, dan laat het systeem pagina's zien die een fysieke locatie hebben. Dit stelt de paginabeheerder zelf in. Zie ook de bijgevoegde afbeelding.
Dus: wil je dat gebruikers een pagina als plek van een activiteit kunnen kiezen? Zet dan 'deze pagina heeft een fysieke locatie' op "aan". Deze optie vind je via: Mijn pagina's - Beheer pagina - Contactgegevens.
Hoe verwijder ik een pagina?
Ga naar Site-instellingen en kies hier in het linkermenu voor 'Pagina's'. Zoek naar de desbetreffende pagina en klik op de drie puntjes voor de naam van de pagina. Kies hier vervolgens voor 'Verwijderen'.
Waarom is mijnbuurtje beheerder van een pagina?
Als we tijdens het overzetten van locaties naar pagina's geen duidelijke beheerder konden vinden, hebben we onszelf genomen. Dit kunnen we natuurlijk corrigeren zodra de juiste beheerder bekend is. Stuur hiervoor een berichtje naar .