Fijnjetezien.nl

Inloggen of inschrijven

Online Telebankieren veilig in 2020, Geef mij maar persoonlijk contact en pinnen!



Digi-Terras.

Vandaag gaan we het in de ICT Blog hebben over het reilen en zeilen van de banken die zonodig de klanten in de hoek willen manoeuvreren als het gaat om het digitale betalingsverkeer, of te wel "Het Telebankieren".

Meestal als ik naar de (Rabo) bank ga kom ik bij binnenkomst altijd tot de conclusie dat ik gelijk wordt overvallen bij het eerste gespreksonderwerp, "mijnheer doet u al aan telebankieren, waarop ik altijd standaard antwoordt; mevrouw ik geloof niet in u telebankieren omdat de bank niet is opgewassen tegen de digitale hackers vandaag de dag, waarop ik dan ook altijd weer een weder andwoord krijg dat ik mij daarover geen zorgen hoef te maken. Nadat ik bij de bank ben geweest lees ik bij het open slaan van de (Digitale) krant dat het weer eens zover is dat de klanten van de banken weer zijn opgelicht via hackers die via Whatsapp of andere kanalen de macht krijgen over de betaalrekening.

Deze week werd het in een persbericht duidelijk dat de banken wel waarschuwen maar verder niks ondernemen als het gaat om het welzijn van hun klanten, hierbij moet je denken aan het weg halen van de pin automaten en het liefst alles naar het platform van telebankieren willen hevelen, het is namelijk voor de banken effiecienter om niemand meer in het gebouw te hebben en alles via robots (Artificial Intelligence) en telmachinens te laten verlopen want dit is naar mijn mening het toekomst beeld van de banken.

Maar goed, uit het pers bericht kwam dus duidelijk naar voren dat de schade door fraude in het betalingsverkeer doormiddel van Phising en Bankpasfraude in het helft van het jaar met een derde is toegenomen, en dit gebeurt via SMS, Whatsapp, Messenger, maar het kan ook zijn dat het via andere platforms gaat zoals Marktplaats of Speurders, want daar vindt het online betalingsverkeer plaats net als bij vele online winkels en andere online organisaties. Vanuit deze vele online platforms wordt men naar een Fake betaaldienst geleidt om de geheime inloggegevens van de persoon in kwestie te krijgen. Persoonlijk geloof ik niet in het digitaliseren van allerlei zaken ten behoeve van de mens, want naar mijn mening moet het internet alleen een platform zijn voor ondelinge communicatie en informatie voorziening.  

HIER NOG EVEN DE KEIHARDE CIJFERS: DE SCHADE VOOR DE BANKEN ANNO 2019.

Phising 2019: 3.1 Miljoen 

Bankpasfraude 2019: 2.6. Miljoen

Conclusie voor de toekomst is naar mijn mening dat als dit alles zo doorgaat wat betreft het digitaliseren van ons wereldje dat we bij de eerste magnetische zonnestorm allemaal de pineut zijn met als gevolg totale paniek en chaos. (De elite zullen dan wel veilig onder de grond zitten met alle noodzakelijke voorzieningen). Soms is het niet zo moeilijk om in de toekomst te kijken, net zoals in de bijbel staat dat de toekomst paralell staat aan het verleden, de opwarming zal eerst plaats vinden en dan de afkoeling met als gevolg een nieuwe ijstijd. Maar goed, zoals ik altijd tegen iedereen zeg "Koppie Op", geniet nog zolang van het leven zolang het kan, maar het kan zo op de 1 van op de ander dag geen normaal gegeven meer zijn.   

Mvg,


Marcello. Windows & Android.   

www.digi-terras.nl

John Kramer. Linux


 

  






Browser niet ondersteund
Je browser wordt helaas niet ondersteund. Hierdoor kan het zijn dat sommige onderdelen van de site niet volledig werken. Lees hier meer over welke browsers we ondersteunen of update je browser.