Naar hoofdinhoud

Contrast

Een betere weergave voor in het donker.

Fijnjetezien.nl

Zoeken Contrast Voorpagina Berichten Agenda Elkaar helpen Gids Sociale kaart Inwoners Locaties Academie

Inloggen of inschrijven

Inloggen Inschrijven
Zoeken Inloggen Inschrijven
  • Inloggen
  • Inschrijven
Voorpagina Berichten Agenda Elkaar helpen Gids Sociale kaart Inwoners Locaties Academie
Naar nieuws
Digi-Terras
27 oktober 2020

Consument qua online aankopen beter beschermt door overheidregels.


  • Gedeeld in Digi-Terras
  • Rubriek: Nieuws, Duurzaamheid, Column
  • Kern: Brielle, Hellevoetsluis, Westvoorne

Digi-Terras.

Vandaag gaan we in onze wekelijkse Digi-Terras blog nog wat verder in op de consument en zijn koopgedrag, want in tijden van Corona zijn er toch aardig wat mensen die online aankopen doen, en dit terwijl de huidige ICT structuur in Nederland te wensen overlaat, en dan met name  als het gaat om de privacy, maar ook qua beveiliging is het nog niet helemaal vlekkeloos. 

Maar goed, Nederlanders hebben in de eerste zes maanden van dit jaar vaker online aankopen gedaan. Vooral in april, mei en juni waren er honderdduizenden klanten meer dan in dezelfde periode in 2019. Er werd zo'n slordige 12 miljard euro uitgegeven aan online aankopen.

Natuurlijk kan men er vanuit gaan dat er bij dit soort (omzet) bedragen het één en ander fout kan gaan, en dan met name bij het logistieke deel, want duizenden pakketjes hebben natuurlijk niet allemaal dezelfde zorg als het gaat om met als eindbestemming bij de klant terecht te komen. (iedereen heeft wel eens meegemaakt dat het pakketje niet compleet is of beschadigd of zoekgeraakt).

De overheid werkt dan nu ook aan regels voor een betere bescherming van consumenten van webshops die net zo moeten gelden als in de fysieke winkels. Met name bij het retourneren van producten gaat het vaak mis. Ook mogen er geen neprecensies meer worden geplaatst. Daarnaast moet men ook duidelijk maken of er producten hoog geplaatst staan omdat er veel naar gezocht werd in de zoekmachines. (Dus niet omdat de aanbieder daarvoor betaalt). Deze informatie is namelijk misleidend.

Uiteraard wordt er natuurlijk van alles aan gedaan om grotere omzeten te behalen, alleen moet het wel zo zijn dat de effiecentie natuurlijk van hetzelfde niveau moet zijn als de betaling. Maar goed, er zijn ook veel bedrijven die ergens anders fabriceren in de wereld en in Nederland alleen een aanspreekpunt hebben qua verkoop en daar de service verlenen, wat dus ook tot frustratie kan leiden want je wordt van het kastje naar de muur gestuurd als je pech heb. Ik heb deze voorbeelden ook gezien bij Bol.com waar er dus iemand anders het service traject waarneemt (Aftersails), dus niet bij het moeder bedrijf zelf, maar ergens bij een tussenpersoon die het moederbedrijf onafhankelijk ondersteunt op bepaalde vlakken, net zoals je de financienen uitbesteedt aan een accountent of boekhouder. (Hopelijk is de accountent net zo goed als de tussenpersoon die het moederbedrijf onafhankelijk ondersteunt)

Ok mensen, dit was het weer voor deze wekelijkse Digi-Terras blog met betrekking tot ons bestedingspatroon qua online aankopen; hopelijk hebben we u weer wat wijzer gemaakt en ik kan u mededelen dat je toch altijd even de moeite moet nemen om te kijken waar en bij wie u online bestelt, want je wil niet in een modderpoel terecht komen waar je niet meer uitkomt. 

Mvg,


Marcello. Windows & Andriod.

John. Linux & Windows

Walther. Public Relations.


(Na eerste mailcontact over op persoonlijk emailcontact)


Deel dit bericht!

Reacties

Login om een reactie te plaatsen

Meer berichten van Digi-Terras

Digi-Terras
UWV beschermt privacy onvoldoende.

Digi-Terras Beste lezers, vandaag gaan we in onze wekelijkse Digi-Terras blog het weer hebben over ICT zaken na een rustige kerst. Uiteraard zijn er weer veel zaken in het nie...

12 januari 2021


Digi-Terras
Prettige kerstdagen toegewenst door Digi-Terras.

Digi-Terras. Beste lezers, vanaf vandaag zal Digi-Terras gesloten zijn in verband met de kerst feestdagen. Uiteraard wil ik nog iedereen bedanken voor het vertrouwen in ons, u...

22 december 2020


Digi-Terras
Het niveau van professionele hacks neemt toe.

Digi-Terras Beste lezers, vandaag gaan we nog even wat verder in op het verhaal van vorige week, en uiteraard niet zo zeer over het verhaal van de gehackte Gemeente Twente, ma...

15 december 2020

Meer berichten

willem landmeter
De strijd om uw portemonnee!

Hellevoetsluis, 15-1-2020, door Dr.Snuggles Bzzzzzz, Bzzzzzzz, Bzzzzzzz. De telefoon buzt en in het display staat een Haags nummer. Dat is lang geleden, een belletje wie kan d...

15 januari 2021


Sociaal makelaar ouderen Brielle
Beeldmateriaal van 1 aprilvieringen gezocht

Wie heeft er beeldmateriaal van de 1 april vieringen in Brielle door de jaren heen? Foto's, filmpjes en ook verhalen zijn welkom! Videoclub Phoenix kan ze goed gebruiken voor ...

13 januari 2021


Uit de krant en andere media
Dag van de Privacy

Bron: issuekalender.nl De jaarlijkse Europese Dag van de Privacy (Dataprotectiedag) is in het leven geroepen door de Raad van Europa met steun van de Europese Commissie. G...

13 januari 2021

op Voorne
Brielle
Hellevoetsluis
Westvoorne
over Fijnjetezien.nl
Waarom ?
Doe je ook mee?
Hoe werkt het?
Privacy
Wie zijn wij?
Uitleg ELKAAR HELPEN module
Profiel en pagina aanmaken
Onze spelregels
Vragen & Contact
Contact
Veelgestelde vragen
Twitter
Facebook
Instagram
YouTube
Overig
Spelregels
Privacyverklaring
Toegankelijkheidsverklaring
Wat is er nieuw?
Sitemap
Versie v8.15.1-8f2456
Browser niet ondersteund
Je browser wordt helaas niet ondersteund. Hierdoor kan het zijn dat sommige onderdelen van de site niet volledig werken. Lees hier meer over welke browsers we ondersteunen of update je browser.

Selecteer Kern

Op Voorne
Op Voorne
Onze kernen
Hellevoetsluis
Hellevoetsluis
Dit is Hellevoetsluis
Brielle
Brielle
Dit is Brielle
Westvoorne
Westvoorne
Dit is Westvoorne
Nieuwenhoorn
Nieuwenhoorn
Dit is Nieuwenhoorn
Oudenhoorn
Oudenhoorn
Dit is Oudenhoorn
Zwartewaal
Zwartewaal
Dit is Zwartewaal
Vierpolders
Vierpolders
Dit is Vierpolders